HILTI OP PLAATS 11 IN DE LIJST VAN WORLD’S BEST WORKPLACES 2021

Photo de groupe d'employés Hilti en chemises blanches

Schaan (FL), 19 oktober 2021 – Vandaag werd Hilti voor de vijfde keer op tien jaar tijd opgenomen in de lijst van World’s Best Workplaces. Deze lijst wordt opgesteld door Great Place to Work®, de wereldleider in het beoordelen van werknemerservaringen.

Zeggen dat 2020 uitdagend was voor zowel werkgever als werknemer is een understatement. Voor de werknemer zorgde de snelle opeenvolging van gebeurtenissen voor ongeziene veranderingen op het werk en in zijn privéleven, waarbij ook vandaag nog veel onzekerheid heerst. De werkgever blijft nog steeds achter met één onbeantwoorde vraag over de cultuur en de werkwijze: Hoe zal het bedrijfsleven er over een aantal jaar uitzien aangezien de recente ervaringen aantonen dat iedereen anders omgaat met de nieuwe regeling?

In antwoord op deze ontwrichtende situatie bleef Hilti inzetten op zijn grote sterktes: een zorgzame en prestatiegerichte cultuur. Hierdoor ontving het bedrijf wereldwijde erkenning van Great Place to Work®, het instituut dat onderzoek voert naar de bedrijfscultuur en meer dan 100 miljoen werknemers over 90 landen wereldwijd om hun mening heeft gevraagd. Dit jaar eindigde de bouwtechnologiegroep op plaats 11. Hilti scoorde in 2020 en begin 2021 ook al goed in de lijst van National Best Workplaces van de volgende 12 landen: Oostenrijk, Canada, Chili, Denemarken, Finland, Duitsland, Japan, Mexico, Nederland, Portugal, Zweden en de Verenigde Staten. Dit is zeven landen meer dan nodig is om opgenomen te worden in de lijst van World’s Best Workplaces. 

“Dit is de vijfde keer dat Hilti opduikt in de lijst van World’s Best Workplaces. De eerste en tweede keer kan er nog geluk mee gemoeid zijn maar de derde en daaropvolgende keren maken duidelijk dat dit het gevolg is van de voortdurende inspanningen van onze teams”, aldus Matthias Gillner, directielid van Hilti. “Vandaag maken organisaties hun unieke bedrijfscultuur duidelijk aan de hand van een aantal waarden om eruit te springen bij handelspartners en de huidige en toekomstige werknemers. Bij ons maakt dit gewoon deel uit van ons DNA. Een bedrijfscultuur wordt pas echt beproefd wanneer het moeilijk wordt. 2020 was dus een goede test. Deze wereldwijde crisis heeft bewezen dat wij bij Hilti grote zorg dragen voor onze werknemers en alle andere stakeholders.” 

De waarde van samenhorigheid tijdens de pandemie

In 2020 toonden wij wat ‘teamwork’ is, toen de werknemers en het management op het hoofdkantoor van Hilti een klein deel van hun loon afstonden om wereldwijd hun collega’s in nood te helpen. Het bedrijf trok dit ingezamelde bedrag op tot een totaal van 13,6 miljoen CHF. “Door samen als één team onze collega’s in nood te steunen, werd het samenhorigheidsgevoel bij Hilti alleen maar groter. Zolang er middelen beschikbaar zijn, zal Hilti snel laagdrempelige steun blijven bieden bij coronagerelateerde noodgevallen en dit voor de werknemers en hun families die deze hulp het meest nodig hebben”, aldus Sabine Krauss, hoofd Global Human Resources.  

Naast het verlenen van hulp in al zijn vormen namen al onze collega’s wereldwijd zich voor de gezondheid en veiligheid van het team en onze klanten op de eerste plaats te stellen. Online interacties met klanten en winkelbezoeken op afspraak werden de norm in tal van Hilti vestigingen. Zo konden onze werknemers in alle veiligheid hun job doen en onze klanten blijven helpen. Hilti startte ook met het geven van workshops rond mentale gezondheid en veerkracht om onze werknemers beter te leren omgaan met het ‘nieuwe normaal’.

Wanneer anderen helpen buiten het werk loont

Wanneer het op hulp bieden aankomt, kijkt Hilti verder dan de muren van het bedrijf. Engaged Beyond Business (EBB) is zo’n voorbeeld. Deze wereldwijde campagne, opgestart door de Hilti Groep en de Hilti Foundation, geeft al onze werknemers de kans hun steentje bij te dragen door zich gedurende één dag betaald verlof per jaar in te zetten voor maatschappelijke of ecologische projecten. Samen werken aan een groter goed, zeker in deze moeilijke tijden, heeft de teamspirit verder aangewakkerd. “De Hilti cultuur werd de afgelopen tien jaar regionaal en wereldwijd geprezen maar we hebben dit nooit gezien als ‘business as usual’, maar wel als een enorme prestatie van elk van ons, als één team. Deze prijs zal niet snel vergeten worden binnen de Hilti community. 2020-2021 was allesbehalve normaal, wat deze erkenning nog specialer maakt”, besluit Sabine Krauss. 

 

https://youtu.be/59L6OSEoULg
Please enter alternative text here (optional)

CONTACT PERS