Hilti 2022 red dot video-opname

Hilti- innovaties winnen awards voor topontwerp

Schaan (FL), 20 juni 2022 – Dit jaar bekroonden de iF- en Red Dot-jury's vier nieuwe Hilti- producten voor hun ontwerpkwaliteit en innovatieniveau. Niet minder dan twee daarvan werden tot winnaars gekroond in de categorie Red Dot "Best of the Best".

Die hoofdprijs voor de nieuwste generatie van TE 3000-AVR breekhamers is geen toeval, want ze zijn een echte technische en economische doorbraak: Vergeleken met zijn voorganger steeg het prestatieniveau van deze nieuwe versie met 40 procent, terwijl het gewicht met 3 kg daalde en ook de vibratieniveaus nu 10 procent lager liggen.

Deze volledig elektrische machine haalt het prestatieniveau van een breekhamer van 45 kg, hoewel ze een derde minder weegt en helemaal geen CO2- uitstoot. Samen met vibratiedemping in de behuizing garanderen de losgekoppelde handgrepen een comfortabele hantering en een betere bescherming van de gezondheid.

De tweede winnaar van de Red Dot-categorie is de volautomatische DX 6- schiethamer. Het nieuwe controlesysteem zorgt voor een aanzienlijke vooruitgang inzake productiviteit en intuïtieve bediening. Dankzij de precieze vermogensstand worden met slechts één patroonklasse veel meer toepassingen mogelijk en de bevestigingen op beton, zandsteen, metselwerk of staal zijn uniformer en accurater. Het pakket is compleet met een geïntegreerd netwerk voor machinegegevens, bedieningsinstructies en diensten.

De iF- en Red Dot-kwaliteitslabels werden ook toegekend aan de DSW 1510-CA diamantkabelzaag en de AG 4S-A22 snoerloze haakse slijper. De diamantkabelzaag wordt vooral gebruikt voor grotere structurele aanpassingen. Voor zulke veeleisende toepassingen zijn veiligheid en bedieningseenvoud cruciaal. Hilti voldoet aan deze vereiste met een 'alles-in-één' aandrijvingseenheid - inclusief automatische kabelspanning en snijsturing - en met snoerloze afstandsbediening. Ook tijdens de ontwikkeling van de AG 4S-A22 snoerloze haakse slijper lag de focus op veilig werken. Deze machine moest makkelijk en comfortabel te bedienen zijn, zelfs wanneer ze gedurende lange periodes in een heleboel verschillende posities gebruikt wordt. De ergonomie werd verbeterd met een versmalde handgreep zonder scherpe randen en een gebalanceerde indeling van de mechanische onderdelen. Hilti's systeem voor actieve koppelcontrole (ATC) voorkomt dat de behuizing van de machine ongecontroleerd gaat tollen als de schijf blokkeert.

De jury's van de iF- en Red Dot- productdesigncompetities beoordelen de inzendingen voornamelijk op hun ontwerp en ergonomie, mate van innovatie, productkwaliteit en functionaliteit.

Beitel TE 3000-AVR sloopt een betonplaat
Bevestiging van plafondrails met het DX 6 poederspijkerapparaat