Image alt text (optional)

Hilti behaalt goud in duurzaamheidsrating

Schaan (FL), 16 juni 2021 – De Hilti Groep ruilde in een jaar tijd zijn zilveren medaille in de EcoVadis-rating om voor een gouden medaille. Dit resultaat plaatst de bouwtechnologiegroep in de top 5 procent van alle bedrijven die een rating kregen.

EcoVadis, een internationaal duurzaamheidsratingbureau

Please enter alternative text here (optional)

kende de Hilti Groep een gouden score toe voor 2021. Het bedrijf slaagde er dus in om een niveau hoger te geraken dan vorig jaar. Dankzij deze nieuwe gouden rating belandt de Hilti Groep in de top 5 procent van alle 75.000 bedrijven die wereldwijd door EcoVadis beoordeeld werden.

EcoVadis geeft een score aan bedrijven op basis van 21 indicatoren die zijn onderverdeeld in 4 thema’s: milieu, arbeidspraktijken en mensenrechten, eerlijke handelspraktijken en duurzame inkoop. Bij de 2021 rating van de Hilti Groep ging veel lof naar de vooruitgang op het vlak van duurzame inkoop en de focus op duurzaamheid bij het selecteren van leveranciers. Daarnaast werd onze systematische en holistische aanpak betreffende de arbeidspraktijken en mensenrechten geprezen alsook de verhoogde transparantie die hieruit voortkwam.

We zijn blij dat onze intensieve inspanningen om duurzamer te worden als bedrijf nu al hun vruchten beginnen af te werpen. Onze gouden rating bevestigt nog maar eens dat we er echt voor willen gaan. Dat betekent echter niet dat we voortaan op onze lauweren zullen rusten. Integendeel, we zijn juist erg gemotiveerd om verder vooruitgang te boeken. We willen namelijk de leider binnen onze sector worden op het vlak van duurzaamheid.

Christoph Loos
CEO van de Hilti Groep

In de lente van 2021 stelde Hilti zijn uitgebreide duurzaamheidsstrategie voor en publiceerde het bedrijf ook zijn eerste duurzaamheidsrapport

Please enter alternative text here (optional)

De strategie gaat uit van een holistische visie op duurzaamheid en dekt drie actiegebieden: milieu, mens en samenleving.

Deze strategie bestaat niet alleen uit nieuwe doelstellingen maar ook uit het aanscherpen van bestaande doelen zoals het verwerven van CO2-neutraliteit binnen onze eigen waardeketen, wat al voor 2023 op de planning staat

Ecovadis Certificaat 2021

CONTACT PERS