Hilti Groep begint het jaar met verdere groei

Ad hoc aankondiging uit hoofde van Art. 53 LR

Schaan (FL), 17 mei 2022 – In de eerste vier maanden van 2022 steeg het verkoopcijfer van de Hilti Groep met 5,6 procent tot 2033 miljoen Zwitserse frank. In lokale valuta bereikte de groei 9,0 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

"De wereldwijde knelpunten in de toeleveringsketen en de enorme prijsstijgingen voor basismaterialen en voor energie en transport werden nog erger gemaakt door de oorlog in Oekraïne en de huidige lockdowns in China. Binnen die context is onze voortgezette groei hoopgevend. Toch hebben de eerste vier maanden aangetoond dat 2022 veel uitdagender zal zijn dan vorig jaar", analyseert CEO Christoph Loos.

De waardering van de Zwitserse frank steeg opnieuw en dat leidde van januari tot april tot een negatief valutaeffect van 3,4 procentpunten op de verkoop.

In de Europese handelsregio steeg de verkoop van de Hilti Groep in lokale valuta met 8,8 procent, met een bijzonder positieve ontwikkeling in Noord- en Zuid-Europa. In Amerika steeg de toename tot 10,9 procent, een cijfer dat voortdurend omhooggestuwd werd door een disproportionele groei in Latijns-Amerika.

Onder invloed van COVID-19-restricties in de Aziatische landen, bereikte de Azië/Pacific-regio slechts een kleine groei (+1,1%).

De regio Oost-Europa/Midden-Oosten/Afrika liet een verkoopstijging met dubbele cijfers (+15,4%) noteren omdat de gevolgen van de oorlog in Oekraïne en de bijbehorende sancties tegen Rusland pas in de komende maanden zichtbaar zullen worden in de bedrijfsresultaten.

De uitdagende marktomgeving en de aangekondigde renteverhoging maken een vertraging van de economie in de bouwsector waarschijnlijker. Vooral aangedreven door prijsstijgingen blijft de Hilti Groep over het hele jaar in lokale munteenheden toch een verkoopsgroei van dubbele cijfers verwachten.

Groei van het verkoopcijfer van januari tot april 2022 in vergelijking met het vorige jaar

1-4/2022

Hilti Groep

5.6

9.0

De Hilti Groep levert wereldwijd technologisch toonaangevende producten, systemen, software en diensten aan de bouw- en energiesector. Het bedrijf stelt om en bij 32.000 mensen te werk in meer dan 120 landen en hecht veel belang aan een rechtstreekse relatie met de klant, kwaliteit en innovatie. Hilti genereerde in 2021 een omzet van bijna 6 miljard CHF. Het hoofdkantoor van de Hilti Groep is sinds zijn oprichting in 1941 gevestigd in Schaan, Liechtenstein. Het bedrijf is de particuliere eigendom van de Martin Hilti Family Trust die zorgt voor continuïteit op de lange termijn. De strategische pijlers van de Groep berusten op een cultuur van zorgzaamheid en prestatiegerichtheid met als doel onze klanten enthousiast te maken en te bouwen aan een betere toekomst.

CONTACT PERS