- Home
- Support
- Informatie
- Hilti Reparatiedienst
- Verpakkingsinstructies voor reparaties
INSTRUCTIES VOOR HET OPHALEN VAN TE REPAREREN TOESTELLEN
Hoe kan ik bijdragen aan een zo vlot mogelijk verloop van de reparatieservice en de veiligheid van alle betrokkenen garandere
Elke dag worden meer dan 1.000 machines opgehaald en naar de dienst na verkoop gebracht. De verschillende gamma's machines worden dan in recordtijd ontvangen, gesorteerd, gerepareerd en teruggebracht om aan de vereisten van uw werf te voldoen.
Elke fase van het ophaalproces is van vitaal belang om ervoor te zorgen dat de juiste informatie wordt verzameld voor het ophalen van uw pakket. Maar ook voor de reparatie van uw machine door toegewijde experts die aan de verschillende machines werken. Deze mensen worden blootgesteld aan risico's die vooraf vermeden kunnen worden en waarvoor we allemaal actie moeten ondernemen.
Help ons voordat de vervoerder je goederen ophaalt door deze eenvoudige regels te volgen:
Het toestel moet naar de dienst na verkoop worden gestuurd in de koffer of een kartonnen doos, zonder batterij, oplader of accessoires.
Door accessoires van uw machines te verwijderen voordat u ze naar de dienst na verkoop stuurt, kunt u het verlies ervan en het gewicht van de pakketten aanzienlijk beperken en het risico op rug-, arm- of schouderletsel voor onze medewerkers beperken.
Gelieve machines naar ons terug te sturen zonder hun batterijen, laders en verbruiksgoederen. Hilti België aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies of beschadiging van accessoires en verbruiksartikelen.
Stofzuigers moeten in een zak en zonder de opvangbak naar de reparatiedienst worden gestuurd.
Dit beperkt het risico op stofverspreiding en vermindert het gewicht van de verpakkingen.
Reparatie van mijn stofzuiger aanvragenOm veiligheidsredenen moet de benzinetank van je DSH leeg zijn voordat hij wordt opgehaald door de vervoerder.
Dit beperkt de risico's voor de vervoerder en onze werknemers, die de machines moeten hanteren, aftappen en de gebruikte benzine moeten opslaan.
Regels voor het vervangen van batterijen en laders
Als een batterij of lader wordt gedekt door een Fleet Management contract of een garantie na verkoop (twee jaar na standaard aankoop), wordt deze gratis omgeruild op het moment dat deze wordt opgehaald.
Wij raden u daarom sterk af om een accu of lader naar de reparatiedienst te sturen.
Wij raden u aan een Hilti Store te bezoeken of contact op te nemen met onze klantendienst.
Veelgestelde vragen over het repareren van batterijen en laders
Hoe kan ik de batterij van mijn snoerloze machine snel laten vervangen zonder naar de dienst na verkoop te gaan?
Werkt de accu van uw machine niet meer?
Als deze nog onder de garantie valt of in uw Fleet Management contract is opgenomen, ga dan naar de dichtstbijzijnde Hilti Store of neem contact op met onze klantendienst om de accu te laten vervangen.
Hoe kan ik mijn lader snel laten vervangen zonder naar de dienst na verkoop te gaan?
Werkt de lader van uw snoerloze machine niet meer?
Als deze nog onder de garantie valt of in uw Fleet Management contract is opgenomen, ga dan naar de dichtstbijzijnde Hilti Store of contacteer onze klantendienst om deze te laten vervangen.
Hoe test ik mijn batterij thuis of in een Hilti Store?
Wilt u de status van uw accu controleren? Bezoek een Hilti Store of controleer het zelf met onze accutester.
Hoe kan ik de staat van mijn batterij controleren?
Wilt u de staat van uw accu controleren? Bezoek een Hilti Store of controleer het zelf met onze accutester.
Hoe stuur ik een batterij terug onder garantie als het serienummer niet zichtbaar is?
Lithium-ionbatterijen zijn geclassificeerd als "gevaarlijke goederen". Het transport ervan is daarom onderworpen aan strenge regels om de risico's te beperken.